El centre de Madrid té el doble de botigues tancades que el de Barcelona

Diumenge, octubre 20, 2013 – 01:29 h.

És sabut que la ubicació ho és tot en obrir un negoci . I que els comerços en els centres de les ciutats estan molt més oxigenats , tot i la crisi , que els perifèrics . Però el que descobreix un nou informe independent és que , xifres en mà , la capital catalana té un epicentre de botigues més dinàmic que la mateixa capital d’Espanya . Concretament , suma la meitat d’establiments tancats ( 559 ) que Madrid ( 1.191 ) . Percentualment , la diferència és menor , 9,9% de persianes abaixades davant del 14,1% , perquè amb un 19 % més d’extensió territorial , el nucli històric madrileny alberga més immobles que el català . La lectura dels experts de l’observatori econòmic urbà Eixos és que l’èxit turístic internacional de Barcelona és clau en aquesta major activitat en els seus espais comercials . Però l’informe també trenca estereotips en perfilar el mix comercial de Ciutat Vella com a model « equilibrat » que, malgrat les aparences , no ha sucumbit al monocultiu turístic .

L’estudi impulsat des de l’empresa Planol.info , que fa uns mesos ja va disseccionar tot el comerç de Barcelona per descobrir que un 12,6% de les seves botigues tenien la persiana baixada , posa la lupa en aquest cas al districte Centre madrileny , per comparar la seva situació comercial amb la del melic de Barcelona . En el primer es concentren 8.448 negocis , enfront dels 5.622 del segon , repartits aquests en 4,37 quilòmetres quadrats . En ambdós casos conviuen diversos barris amb més i menys agitació de visitants i compradors , segons les dades recopilades en els últims mesos del 2012 i primers del 2013 .

blog_108_ye6fujc07245wkb1p3nrhomqvtlg_175

de-frente

nice1

tienda-de-ropa-shana

 

Deixa un comentari